Współpraca

Czym są kroplówki witaminowe?

Kroplówki witaminowe

Czym są kroplówki witaminowe? Gwiazdy show biznesu stosują je jako zabiegi upiększające przed wielkimi wyjściami na czerwony dywan. Miłośnicy fitnessu korzystają z nich w celu poprawy wydolności organizmu i tym samym zwiększenia intensywności ćwiczeń. Zalecane są również przez chirurgów plastycznych po zabiegach – zmniejszają ból i przyspieszają gojenie się ran.

Mimo, że stosowane są już od połowy lat 50. XX wieku kroplówki witaminowe wciąż znane są dość niewielkiej grupie społeczeństwa. Choć dzięki gwiazdom Hollywood (m.in. Kim Kardashian, Rihannie czy Madonnie), które chętnie wypowiadają się na temat ich zbawiennych właściwości znacznie zyskały na popularności. Terapia kroplówkami witaminowymi reklamowana jest jako prawdziwy cud i działa dosłownie na wszystko: przywraca skórze młodzieńczy blask, uzupełnia niedobory witamin w organizmie i pomaga przywrócić energię, oczyszcza organizm z toksyn, łagodzi objawy stresu, a nawet zapobiega niektórym chorobom – działając również przeciwrakowo. Mówi się, że jest także dużo bardziej skuteczna od popularnych ostatnio zabiegów z użyciem konopi.

Nauka, a skuteczność działania kroplówek witaminowych

A co o terapii kroplówkami witaminowymi mówi nauka? Czy rzeczywiście mają one tak zbawienne działanie?

Jak już wcześniej zostało wspomniane, kroplówki witaminowe stosowane są już od lat 50. XX wieku, nie są więc zabiegiem nowy. Pionierem w tej dziedzinie był dr John Myers, który odkrył, że kroplówki są skutecznym sposobem w walce z różnymi chorobami oraz infekcjami, takimi jak: ataki astmy, ostre migreny, zespół przewlekłego zmęczenia, skurcze mięśni, infekcje górnych dróg oddechowych, przewlekłe zapalenie zatok oraz sezonowy alergiczny nieżyt nosa. Poprawę zdrowia po takiej terapii zaobserwowano również u pacjentów zmagających się z niewydolnością serca oraz zaburzeniami pracy tarczycy.

Ponadto, badania udowodniły, że dożylne podanie witamin jest o wiele bardziej skuteczne niż wszelkie roztwory doustne, które często nie są wystarczające dla zwiększenia obecności witamin we krwi. Kroplówka aplikuje witaminy bezpośrednio do krwiobiegu, dzięki temu są one natychmiastowo wchłanianie przez komórki ludzkiego organizmu.

Dr Myers po ponad 20 latach doświadczenia klinicznego i pracy nad kroplówkami witaminowymi opublikował badania wskazujące pozytywne działanie terapii oraz poszczególnych składników odżywczych.
Poniżej krótki opis przedstawionych przez dr Myers’a dowodów naukowych:

• Witamina C
    Witamina C (kwas askorbinowy) jest w świecie bardzo dobrze znana ze swoich silnych właściwości przeciwutleniających, które wykazują szeroką gamę korzyści zdrowotnych przy zwalczaniu wielu chorób. Nic dziwnego, że zażywana dożylnie skupiła na sobie największą uwagę podczas badań, szczególnie jeśli chodzi o jej potencjał przy leczeniu chorób nowotworowych.Kiedy w organizmie rozwijają się komórki rakowe następuje nierównowaga między liczbą wolnych rodników, a przeciwutleniaczy. W przypadku witaminy C, badania wykazują, że u poszczególnych pacjentów jej dożylne podanie zwiększa liczbę przeciwutleniaczy w organizmie i skutecznie pomaga zwalczać komórki nowotworowe. Naukowcy mówią jednogłośnie, że kroplówki z witaminą C i przynoszą poprawę wyników leczenia u chorych na raka. Wysoka jej dawka pozytywnie wpływa także na leczenie zakażeń wirusowych, łagodząc ich długotrwałe efekty. Witamina C pomaga również obniżyć ciśnienie krwi.
  • Magnez
    Magnez podawany dożylnie odgrywa główną rolę w zmniejszaniu bólu pooperacyjnego – pomaga w odbudowie i regeneracji komórek organizmu. Badania wskazują także, że jego regularne zażywanie zmniejsza zapotrzebowanie na inne leki. Zaobserwowano również, że po 15-30 minutowej terapii kroplówką z użyciem magnezu u osób dorosłych cierpiących na astmę konieczność ich hospitalizacji zmniejsza się o 7%.
  • Glutation
    Glutation jest wyjątkowo silnym przeciwutleniaczem. Badania pokazują, że zmniejsza on znacznie poziom stresu oksydacyjnego, a także pomaga w zapobieganiu oraz postępowaniu choroby Parkinsona.
  • Witamina D
    Większość badań nad dożylnie podawaną witaminą D koncentruje się na osobach cierpiących na choroby nerek i dróg moczowych. Hemodializa z udziałem witaminy D znacznie zmniejsza częstotliwość występowania zakażeń, a nawet śmierci. Dodatkowo, witamina D sprawia, że organizm ma więcej energii, a co za tym idzie poprawia jakość życia.
  • Witaminy z grupy B
    Badania nad dożylnie aplikowaną witaminą B1 (tiamina) pokazują, że poprawia ona w dużym stopniu wyniki osób cierpiących na choroby serca. Witamina B3 (niacyna) wspomaga pracę nad utratą wagi poprzez zmniejszenie magazynowania tłuszczu w okolicach podbrzusza. Z kolei dożylna witamina B12 (kobalamina/metylokobalamina) skutecznie sprawdza się u pacjentów z neuropatią obwodową.